Újabb két Effie Balának!
Ismét sikerült a duplázás közösen az OMSZÁ-val: arany Effie-t ért a 2020-as szja 1% kampány, a defibrillátorok használatát népszerűsítő tavaly őszi Ne parázz, sokkolj! kisfilmre építő ismeretterjesztő kampányunk pedig bronzot kapott.
A hatékonyságot elismerő reklámszakmai díj, az Effie idei díjkiosztóján két kategóriában is jutalmazta a zsűri az OMSZÁ-val közösen megvalósított kampányainkat.
Arany Effie-t kaptunk a 2020-as szja 1% kampányért: emlékezetes volt a tavalyi év, amikor az éppen kitörő pandémia első hullámának árnyékában az OMSZA az adófizetői felajánlások értékét megduplázva az élre ugrott a legtöbb szja 1%-ot szerző civilek toplistáján. Az újabb arany Effie-nk értékét tovább növeli, hogy ezúttal mindössze 4 ilyen díjat osztott ki a magyar zsűri, míg korábban akár tucatnyi arany Effie-t vihettek haza a pályázó kampányok.
A társadalmi célú reklámok általános alkategóriájában kaptuk a másik, bronz Effie-t idén: az ugyancsak az OMSZA-val közös Ne parázz, sokkolj! Újraélesztés defibrillátorral ismeretterjesztő projekt érdemesült díjra. A laikus újraélesztés fontosságát tudatosító, a hozzá kapcsolódó gyakorlati ismereteket közlő kampánysorozat 2015-ben startolt el a Valami Amerika szereplőivel forgatott Bala-filmekre alapozva. Ebből a sorozatból 2020 őszén készült el a most díjazott harmadik rész.
Magyarországon évente 25 ezer embert ér hirtelen szívhalál. 2015-ben ügyfelünkkel, az OMSZA-val együtt azt a célt tűztük magunk elé, hogy a manuális újraélesztés technikáját széles körben elterjesszük és megmutassuk, hogy – miként az üzenetünk is fogalmaz – bárki lehet életmentő! Az egymásra épülő kampányfilmek (Tartsd életben!, 2015, Nekünk sokat számít, 2017, Ne parázz, sokkolj!, 2020) hatását abban is mérjük, hogy több dokumentált esetben is közvetlenül ezek a filmek segítettek az életmentőknek, adtak inspirációt a cselekvéshez a kritikus pillanatokban.
Az idei két újabb Effie-díj, a tavalyiak után számunkra ismét megerősítés: helyes volt az a stratégia, amelyben a társadalmi hasznosság elvét, az edukációs célt és az adománygyűjtést kapcsoltuk össze.
Az Effie-ről
A marketing-Oscarnak is nevezett Effie-t 1968 óta a világ több mint 50 országában osztják ki évente. A díj nevében a hatékonyság angol megfelelője, az efficiency kifejezés jelenik meg. Magyarországon, amely 2002-ben csatlakozott az Effie-hez, a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége közösen szervezi a megmérettetést. A cél olyan sikeres marketing-kommunikációs megoldások felkutatása és elismerése, amelyek az adott piaci közegben bizonyítottan teljesítették a célkitűzéseiket, maximálisan beváltva a hozzájuk fűzött reményeket.


