2011. január 14. Fb Sharing

A Civilkomp Társadalmi Célú Kommunikáció Oktató és Információs Alapítvány 2011. január 12-13-án 8. alkalommal rendezett országos konferenciát a civil szervezetek részvételével Budapesten.
A kétnapos rendezvény elsődleges célja az volt, hogy szakmai segítséget adjanak az SZJA 1%-os felajánlások „megszerzéséhez”, az előadások nagy része azonban a nonprofit szervezetek számára bármikor hasznosítható információkat, ismereteket tartalmazott.

Miha Tamás, a Human Dialog Kft. ügyvezetője az adatbázisok használatát állította „Kéretlen levelek helyett hatékony adományozási marketing kell” c. előadása középpontjába. Kiemelte, a civil szervezetek által nyújtott szolgáltatásokról (ami az általuk végzett tevékenység pl. környezet védelme, falu szépítése, hagyományőrzés stb.) kommunikáció útján a külső környezetet informálni kell!

Felvázolta a fundraising (adománygyűjtés) program főbb jellegzetességei:

Röviden összefoglalta a hazai szervezetek lehetőségeit a témában:

Bemutatta a hatékony adományozási marketing folyamatát:

  1. Tervezés (mit akarok megvalósítani, hogyan, kivel)
  2. Kreatív anyag összeállítása
  3. Logisztika (kreatív anyag eljuttatása a célcsoporthoz)
  4. Reakciók feldolgozása (ebben a szakaszban merül fel a fő kérdés: hányan reagálnak és hogyan; a reagálások feldolgozására legyen kapacitás)
  5. Kiértékelés, visszacsatolás
  6. Folyamat újraindítása (a folyamat rendszerességét és nagyságrendjét folyamatosan fokozni)

A rendszer legnagyobb értéke a jó adatbázis, melynek összeállítása egyszeri nagyobb befektetést igényel, de évről – évre egyre kevesebbe kerül a fenntartása és a kommunikáció költsége, így viszonylag rövid időn belül megtérül a beruházás.

A teljes cikk Körösök Völgye Vidékfejlesztési Közhasznú Egyesület honlapján elérhető.

Fotó: http://kondoralbert.blog.hu/2011/01/19/civilkomp