Beszámoló a 8. CIVILKOMP Konferenciáról
A Civilkomp Társadalmi Célú Kommunikáció Oktató és Információs Alapítvány 2011. január 12-13-án 8. alkalommal rendezett országos konferenciát a civil szervezetek részvételével Budapesten.
A kétnapos rendezvény elsődleges célja az volt, hogy szakmai segítséget adjanak az SZJA 1%-os felajánlások „megszerzéséhez”, az előadások nagy része azonban a nonprofit szervezetek számára bármikor hasznosítható információkat, ismereteket tartalmazott.
Miha Tamás, a Human Dialog Kft. ügyvezetője az adatbázisok használatát állította „Kéretlen levelek helyett hatékony adományozási marketing kell” c. előadása középpontjába. Kiemelte, a civil szervezetek által nyújtott szolgáltatásokról (ami az általuk végzett tevékenység pl. környezet védelme, falu szépítése, hagyományőrzés stb.) kommunikáció útján a külső környezetet informálni kell!
Felvázolta a fundraising (adománygyűjtés) program főbb jellegzetességei:
- Nem eseti akciókban kell gondolkodni, hanem folyamatos kommunikációt kell megvalósítani, ezzel a ráfordításokat csökkenteni lehet;
- Mindehhez hosszú távú és tudatos tervezés szükséges;
- A jó kommunikáció célja a márkaépítés;
Röviden összefoglalta a hazai szervezetek lehetőségeit a témában:
- Események, rendezvények szervezése (szintén nem szabad egyedi alkalomként kezelni ezeket, fel kell használni arra, hogy adatbázisunkat bővítsük, frissítsük);
- Adománygyűjtő levél;
- Telefonos adományszervezés;
- Online fundraising (ennek van a legkisebb tere hazánkban);
- Manchundraising (a már márkaismertséggel rendelkező szervezetek számára alkalmazható).
Bemutatta a hatékony adományozási marketing folyamatát:
- Tervezés (mit akarok megvalósítani, hogyan, kivel)
- Kreatív anyag összeállítása
- Logisztika (kreatív anyag eljuttatása a célcsoporthoz)
- Reakciók feldolgozása (ebben a szakaszban merül fel a fő kérdés: hányan reagálnak és hogyan; a reagálások feldolgozására legyen kapacitás)
- Kiértékelés, visszacsatolás
- Folyamat újraindítása (a folyamat rendszerességét és nagyságrendjét folyamatosan fokozni)
A rendszer legnagyobb értéke a jó adatbázis, melynek összeállítása egyszeri nagyobb befektetést igényel, de évről – évre egyre kevesebbe kerül a fenntartása és a kommunikáció költsége, így viszonylag rövid időn belül megtérül a beruházás.
A teljes cikk Körösök Völgye Vidékfejlesztési Közhasznú Egyesület honlapján elérhető.
Fotó: http://kondoralbert.blog.hu/2011/01/19/civilkomp


