Melyik TCR kampány lesz a befutó az idei Effie-n?
A most 13. alkalommal megrendezésre kerülő hazai EFFIE-re közel 150 nevezés, köztük számos társadalmi célú pályamű érkezett, amelyeket a média jeles képviselőiből álló zsűri vett górcső alá szeptember elején. A kommunikációs szakma Oscar díjának is nevezett reklámhatékonysági verseny short listjének közzétételéig és az eredményhirdetésig még pár hetet várnunk kell, addig is idézzük fel a tavalyi, minden korábbi rekordot megdöntő év sikereit.
A 2013-as díjátadó gálaesten készített tudósítás:
A társadalmi célú reklám kategóriában hat pályázat részesült elismerésben, jóllehet a díjak odaítélése az összes pályázat átlageredményéhez kötődő objektív ponthatártól függ. Az arany Effie-t az szja 1% alkategóriában az SOS Gyermekfalu Alapítvány vitte haza idén, az általános társadalmi célú reklámkategóriában aranyat nyert a 12. kerület megbízásából készült „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele!” kampány, mely a kutyapiszok visszaszorítását célozta. A tavaly két arany Effie-t is elnyerő Bátor Tábor Alapítvány idén ezüst díjat kapott szja 1%-os kampányáért.
A civilszervezetek lételeme támogatóik bizalma, legyen szó szja 1% felajánlásokról vagy általánosan vett adományozásról. Az Effie-n elért eredményeiket felértékeli, hogy itt a társadalmi célú kommunikáció hatékonysága a gazdasági célú reklámokéval méretik össze.” – hívja fel a figyelmet Miha Tamás civil kommunikációs szakember, az ügyfeleivel közösen három díjat is elnyerő Human Dialog Kft-től.
Jó példa erre a Baráthegyi Vakvezető Kutya Iskola: az alapítvány 3 év leforgása alatt 14-szeresére növelte szja 1% bevételeit, az Effie-n pedig közvetlenül szolgáltatásokkal és tartós fogyasztási cikkekkel versenyezve nyerte el az ezüst díjat a hosszú távú hatékonyság kategóriában. A Baráthegyi emellett bronz díjat kapott a 2012-es szja 1% kampányáért is a társadalmi célú kategóriában. Az alapítvány minimális költségvetésből érte el a sikereket, a kampány a költséghatékonyság és a célzottság jegyében főleg online eszközökre fókuszált.
Ugyancsak a forprofit mezőnyben, a hosszú távú hatékonyság kategóriában kapott díjat az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, az 5 év alatt költséghatékony direkt marketing hírlevelekkel felépített 103 ezer fős adományozói bázis létrehozását a zsűri ezúttal bronz Effie-re érdemesítette.
Az Effie a reklámkampányok értékelésekor és elismerésekor nemcsak a kreativitást díjazza, hanem a marketing és reklámcélok megvalósítását, a hatékonyságot és az eredményességet is. A New York-i Amerikai Marketing Szövetség 1968-ban alapított, a maga nemében egyedülálló díja a kommunikációs szakma egyik legnagyobb elismerése, szerte a világon."
< A cikket elolvashatja a brandtrend weboldalán! >
< Az Effie-díjról részletes infó az effie.hu oldalon! >


