2018. augusztus 13. Fb Sharing

KÖVET Egyesület Zöld Iroda Programjában 2008 óta több mint 120 szervezetnél honosodott meg a környezetkímélő- és emberbarát irodai működés. A program alapját az ökotérképezés módszerével zajló helyszíni felmérés adja. Nyár elején mi is kézhez kaptunk egy akciótervet, amelynek a megvalósítása még zajlik. Szeptemberben egy audit keretében dől el, hogy jól sikerült-e a „zöldülés”.

Ahhoz, hogy hivatalosan és emblematikusan is kiérdemeljük a Zöld Iroda minősítést, meghatározott kritériumoknak kell megfelelnünk: energiahatékonyság, újrahasznosítás, környezetbarát megoldások a beszerzések területén vagy akár ergonómiai szempontok érvényesülése az irodánk kialakításában.

 

 

A három hónapos fejlesztési projekt első lépéseként a Követ Egyesület munkatársai képzést tartottak arról, hogy milyen környezet- és emberbarát szempontok szerint alakítsuk át irodánk működését, növeljük a munkatársak környezettudatosságát, és mindezek alapján hogyan mutathatunk példát partnereiknek, beszállítóiknak.

A munkatársak által kitöltött önértékelő teszt szerint néhány területen, úgymint újrahasznosítás, vízfogyasztás vagy szelektív hulladékgyűjtés, már tudatosan cselekszünk. A Követ irodai ökotérképezése és a jelentésük alapján ugyanakkor számos terület még fejlesztésre szorul: a javaslataik között szerepel az irodai áramfogyasztás energiahatékonyságának, a levegő frissen tartásának és a tisztítószerek környezetbarát termékekre való lecserélése is.