Társadalmi célú kampányok nyerték a díjak ötödét a 2016-os Effie-n
A kategóriák bővülő választékának is köszönhető vélhetően, hogy több volt az eredményes pályázat, átlépte ugyanis a bűvös 100-as határt a döntőbe, azaz Effie shortlistre jutó pályázatok száma 2016-ban. Nem nagy meglepetés ezek után, hogy díjból is minden korábbinál többet osztott ki a szakmai zsüri: az idén 54-szer szólították a pódiumra a Vígadóban megrendezett gálaesten a díjazottakat (tavaly 51, 2014-ben 53 díjat osztottak ki). A gálaest fényét emelte Lajkó Félix hegedűvirtuóz fellépése.
Tágan értelmezve társadalmi célú kampányokhoz kötődő pályázatok nyerték el a díjak bő ötödét, 11 Effie sorolható ide idén. Egyes pályaművek persze több kategóriában is eredményesen indultak. Közvetlenül civilszervezet kampánya 7 esetben részesült most elismerésben, immár megszokott módon nem csak a társadalmi célú reklám kategóriákban.
Civil szempontból az idei, immár 15. alkalommal megrendezett magyar Effie reklámhatékonysági verseny fontos újdonsága a társadalmi célú kampányok kategória kibővítése az adománygyűjtés alkategóriával, melyben a Magyar Vakok és Gyengénlátók Szövetségéé a történelmi elsőség: a Human Dialoggal együttműködésben a vakvezető iskola kisbuszára indított adománygyűjtő projekt bronz Effie-vel büszkélkedhet.
Az Autistic Art Alapítvány karácsonyi válogatás kampánya a példaértékű CSR kampányok elismerésére létrehozott Doing Good kategóriában, míg a Bátor Tábor a Bátrak kampánnyal a nonprofit és gazdasági célú pályázatokat egyaránt versenyeztető hosszú távú hatékonyság kategóriában kaptak arany Effie-t. Utóbbi kampányával a Bátor Tábor az szja 1% kategóriában szerzett még egy aranyat. A Piros Orr Bohócdoktorok ezüst, az Őrzők Alapítvány pedig bronz szobrocskát vihetett idén haza 1%-os kampánya elismeréseként. A társadalmi célú kampányok másik hagyományos alkategóriájában, az egyéb, azaz nem 1%-os kampányok között az Országos Mentőszolgálat Alapítvány szerepelt a legjobban, a Bala sorozat (a két rész együtt) ezüst Effie-ben részesült. Civil kommunikációs szempontból az idei év további érdekessége, hogy az ügynökségek közül egyedül a Human Dialog tudott csak díjat szerezni mindhárom társadalmi célú kategóriában.
A díjazottak listája megtekinthető az Effie weboldalán: