2018. március 1. Fb Sharing

A legfrissebb adatok, a legújabb online trendek és az szja bevallási módozatok aktuális változásainak elemzése – tanácsokkal, konkrét megoldási javaslatokkal felvértezve vághatnak bele a 2018-as szja 1% kampányszezonba a Magyar Fundraising Akadémia február 22-i 1% workshopjának résztvevői.

A felfokozott érdeklődés okán az eredetileg tervezettnél nagyobb befogadóképességű helyszínen, a CEU-n zajlott a Magyar Fundraising Akadémia 2018-as 1% kampányindító rendezvénye. Idén rekord dőlt, 70-en vettek részt a lassan hagyományosnak nevezhető év eleji eseményen.  

 

 

A NAV által publikált legfrissebb adatsorok elemzése jó hírt tartogatott, hiszen a szeptemberi első közléshez képest jócskán javult a 2017-es szja 1% összkép, a bevallások elhúzódó feldolgozását követően decemberre a civilekhez került további 400 millió forint értékű szja 1% felajánlás – ezzel a helyzetértékeléssel indította a workshopot Miha Tamás civilszakértő.

A civilszervezetek számára hatékonyságuk okán is létfontosságúak az online kampányeszközök, márpedig a 2018-a évkezdet számos újdonságot hozott e téren, népszerű témát szolgáltatva így az 1%-os kampányindító workshopra.

Egyrészt szigorodtak a Google AdGrants használatának feltételei, a professzionálisabb és folyamatos, az 1% szezonon túlnyúló, az egész évet átfedő kampánymenedzsment irányába terelve a program kedvezményezetteit. A másik, a civilkommunikációban meghatározó szerepet betöltő internetes médiamogul, a Facebook ugyancsak januárra időzített változtatása nyomán a közösségi médiában a siker záloga még inkább az interakció lesz. A résztvevők mindkét témában felkészítést kaptak a kihívásokra Dömötör Károly online marketing szakértőtől.    

A 2018-as rendelkező év fontos változása, hogy a munkáltatói adóbevallás megszűnik, szerepét átveszi a NAV a bevallástervezetek készítésében. Ezen túlmenően az a sejtés is megerősítést nyert Czenki Péter, a NAV-tól érkezett szja 1% szakértő előadásából, hogy az adófizetők túlnyomó többsége valóban csak a határidőt megelőző utolsó hetekben foglalkozik az adóbevallással és az szja 1% rendelkezéssel.

Az MFA rendezvények sikerét objektív mérceként kérdőíves felmérés szondázza, a február 22-i esemény szakmai színvonalával és az előadók felkészültségével egyaránt 93%-os arányban voltak elégedettek a résztvevők.