2020. augusztus 16. Fb Sharing

Mi a Human Dialognál abban hiszünk, hogy a valóság a legjobb „alapanyag”. Azok a szervezetek, amelyekkel együtt dolgozunk, jól ismerik a saját közegüket és ha megkérdezzük őket, igazi és emlékezetes történetek sokaságát idézik fel, amelyekből mi is meríteni tudunk.

KézenFogva Alapítvánnyal hosszas egyeztetés és tervezés után kezdtük az együttműködést. Toborzókampányba kezdtünk, afféle első, bemutatkozó jellegű kampányba, amely az adományozói kört képes megalapozni. Tudtuk, hogy a KézenFogva  a hazai civil szféra fontos szereplője, olyan tevékenységet végez, amely nélkülözhetetlen. Csakhogy azt is tudtuk, hogy a médiazajban, az egy-két mondatos üzenetek özönében, ahol villanásnyi időnk van a figyelem megragadására, a szervezet árnyalt és aprólékos munkáját nem könnyű bemutatni.

Magyarországon minden 20. ember küzd valamilyen mozgásszervi, érzékelési, értelmi vagy kommunikációs akadállyal.  A KézenFogva olyan családokkal foglalkozik, amelyek fogyatékos gyereket vagy gyerekeket nevelnek és millió apró nehézséggel küzdenek a mindennapokban, csupa olyasmivel, amivel más családok is, de náluk ezek a problémák sokkal nehezebbek. Az iskoláztatástól a munkahelykeresésig, a napi teendők szervezésén át a családon belüli viszonyokig, akár az egészséges és sérült testvérek közti kapcsolatokig, amit sok esetben még válás, anyagi gondok is tetéznek.

A KézenFogva érzékeny, finom módszerekkel, szakértő segítőkkel, több ponton támogatja meg a családok napi életét.  Csakhogy munkájuk sikere nem azonnali. Nem mindig lehet „nagy fordulatot”, drámai változást bemutatni, hiszen kis lépésekről van szó, amelyek egy jobb minőségű élethez, erősebb családi kohézióhoz vezetnek el. Éreztük: ha egy levélben és egy ismertetőben, 2-3 ezer karakteres történetben kell ezt érthetővé és vonzóvá tenni, az nem lesz egyszerű.

A szervezet munkatársaival együtt kerestünk történeteket, amelyek jól példázzák szerteágazó tevékenységüket, annak valamelyik irányát. Ebből a „pool”-ból megpróbáltunk kiválasztani egyet, amely jól példázza a szervezet alaptevékenységét és ahol a szereplők is könnyen megszólaltathatók. Azt szerettük volnak illusztrálni: olyan emberektől van szó, mint bármelyikünk, ugyanúgy szeretnének élni, mint bárki más, hasonló dolgoknak örülnek és hasonló dolgok okoznak nekik fájdalmat.

gallery :: 38

Krisztina és Sári történetének az az ereje, hogy hasonló problémát mindenki ismerhet. Nem kell különlegeset vagy rendkívülit keresni, ha egyszer a gondok hétköznapiak. Sári értelmi fogyatékos, de integrált iskolába járt és minden rendben volt vele, amíg nem kezdett kamaszodni. Letargikus lett, passzív, már enni és felkelni sem akart – az édesanyja, Krisztina pedig, aki egyedül neveli, kétségbeesett, komoly idegrendszeri változástól félt. Egyik kamasszal sem könnyű, de itt a helyzet még hatványozottabban nehéz, hiszen Sári másképp kommunikál, mint a többi gyerek, vagy éppen nem kommunikál. Itt jött a KézenFogva szakértelme: családterápiával, speciális, számukra megtervezett programmal „kihozták” Sárit ebből az állapotból, visszakerülhetett az iskolai közegébe, újra kiegyensúlyozottá vált. Krisztina nem maradt egyedül a problémával, szinte „visszakapta” a gyerekét és megerősödött a család.

Eköré köré építettük a szervezetet bemutató tartalmakat, amely a társadalmi kontextusra is ráirányította a figyelmet: sokan küzdenek hasonló nehézséggel, akiket sokszor észre sem veszünk! És világos üzenetttel találtuk meg a leendő adományozót: a KézenFogva hosszú és aprólékos munkája sokba kerül, amit a családok nem tudnak kifizetni, az adományok ezért fontosak. A rászorulók közös segítséggel juthatnak hozzá a létfontosságú segítséghez.

Az adománygyűjtő kampányok során ezt követően feldolgozzuk a KézenFogva több más történetét is. A siker itt is sok kis lépésben érhető el. De tudjuk, hogy elérjük, mert hitelesek a történetek.