2021. március 4. Fb Sharing

Több célt is sikerült összekapcsolni abban a naptárkampányban, amely Máltai Jótékonysági Termék logóval ellátott, különleges árukat mutatott be. Rövid esettanulmányban mondjuk el a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal közös munka tanulságait!

A tavalyi év, amellett, hogy szokatlan és nehéz volt – az idei “csak” nehéz, de már nem szokatlan –, számos pozitív meglepetéssel is szolgált munkánk során. Az egyik az, hogy a legtöbb civil szervezet vonatkozásában nem csökkent az adományozói kedv. Azonban a szintentartáshoz vagy a növekedéshez új kreatív ötletekre és a támogatói elköteleződés erősítésének új módjaira is szükség van.

Mailing kampányaink sorában mindig kitüntetett az évi végi, amikor összegezzük az addig történteket és egy, a szervezetre jellemző ajándékot is küldünk. Egy naptár egész évben elkíséri a használóját és akár naponta emlékezteti a benne megfogalmazott üzenetre. Az a formátum és tartalom, amelyet az év végén a Magyar Máltai Szereteszolgálattal közösen alakítottunk ki, jól példázza, miért és mire is jó ez a megoldás.

“Kicsit több kreativitás, kicsit több méltóság, kicsit több szeretet” – szólt a kampány mottója, és a naptár, amelyet összeállítottunk, a Máltai Szeretetszolgálat társadalmi vállalkozásaiban, a Máltai Manufaktúra műhelyeiben készülő termékeket mutatta be. Ezeket megváltozott munkaképességű vagy hátrányos munkaerőpiaci helyzetben levő emberek készítik olyan üzemekben, amelyeket a Szeretetszolgálat működtet. Legtöbbször olyan településeken vagy városrészeken, amelyeket magukra hagyott az értékteremtő ipar.

A társadalmi vállalkozás célja is valamiképp a profit, csak a hasznot nem pusztán anyagiakban méri, hanem olyanok foglalkoztatásában, értéket és megélhetést teremtő munkájában, akik a munkaerőpiacról gyakorta kiszorulnak, olyan települések revitalizálásában, amelyek a gazdasági élet perifériái. Gondosan megtervezett és kivitelezett, kisszériás, kézműves termékekről van szó, amelyek nemcsak hasznosak, de van bennük egyfajta közvetlen, emberi hozzáadott érték is. A gondolat, a minőség, és a társadalmilag hasznos cél teszi őket értékesebbé, mint amilyenek adott esetben a tömeggyártásban készült termékek.

Ezeket mutatta be a naptárunk, az év minden hónapjához egy-egy termékcsoportot rendelve, az adott műhelyt néhány szóban bemutatva. A professzionális termékfotók érzékeltették azt, ami itt a legfontosabb: az emberi érintést, gondosságot, amely ezeket a termékeket egyedivé teszi. 

Bemutattunk egy példaértékű társadalmi vállalkozást, erősítettük a szervezet brandjét és a támogatói tudatosságot is: aki ezekből a termékekből rendel, maga is részévé válik annak a pozitív folyamatnak, amelyet a Máltai Manufaktúra indított el. Nem mellékesen pedig azt is láthatták a szervezet támogatói, hogy adományforintjaik milyen koncepciók mentén hasznosulnak.

A kampány még nagyobb adományozói kedvet generált. Több hónap elteltével már látszik: az eredmény 30%-os válaszarány, ami  kiemelkedően jó 3,77-szeres megtérülési arányt eredményezett – azaz egy egységnyi befektetés közel négyszeresen térült meg – , ezzel jócskán hozzájárulva a szervezet jótékony célra fordítható forrásaihoz.

A hitelesen, transzparens módon dolgozó civilszervezet mellett az is kellett a sikerhez, hogy értsük egymás gondolatait és kiválasszuk a legjobban működő kreatív formátumot, és az adományozókkal való sokéves, tudatos kapcsolattartás tapasztalatait felhasználva megtaláljuk és bővítsük a legelkötelezettebb támogatók körét.