2020. december 15. Fb Sharing

A kampányhatékonyságot elismerő reklámszakmai díj, az Effie decemberi díjkiosztóján két kategóriában is jutalmazta a zsűri az Országos Mentőszolgálat Alapítványnak (OMSZA) készített kampányainkat.

A 2019-es, 1%-os társadalmi kampányok kategóriájában ezüst Effie-t kaptunk, a hosszú távú kampányhatékonyságot, azaz a tartós sikert monitorozó Effie-kategóriában pedig aranyat, utóbbiban 5 év, a 2015-2019 időszak 1% kampányaival pályáztunk.

Ez utóbbira, a hosszú távú hatékonyságot elismerő díjra azért vagyunk különösen büszkék, mert ebben a kategóriában együtt versenyeztek for-profit és non-profit ügyfeleknek készült kampányok, s itt már a döntőbe jutás is szép eredménynek mondható. A négy, döntőbe zsűrizett projekt között csak a mienk volt olyan, amely non-profit szervezetnek, az OMSZA-nak készült – és ez az egy nyert el végül Effie-t, abból is arany színűt.

Az OMSZA-val közös, 2015 óta zajló, Tartsd életben! kampányunkkal nyertük el a díjat, most már nem először, ami komoly visszaigazolást jelent a számunkra. A laikus újraélesztés fontosságát tudatosító, a hozzá kapcsolódó gyakorlati ismereteket közlő kampány szerves részét képezik a Valami Amerika szereplőivel forgatott Bala-filmek. Ebből a sorozatból 2020 őszén készült el a harmadik rész, amely a nyilvános defibrillátorok használatára hívja fel a figyelmet.

Az 1%-os kampányok között nagyon egyértelműen mérhető az eredményesség: az OMSZA pedig rendre a legtöbb 1%-os adományt gyűjtő szervezetek között szerepel. 2019-ben a kampánynak is köszönhetően 122 millió forintnyi 1% felajánláshoz jutott hozzá az életmentést támogató szervezet.

Magyarországon évente 25 ezer embert ér hirtelen szívhalál. 2015-ben ügyfelünkkel, az OMSZA-val együtt azt a célt tűztük magunk elé, hogy a manuális újraélesztés technikáját széles körben elterjesszük és megmutassuk, hogy – miként az üzenetünk is fogalmaz – bárki lehet életmentő!  Az egymásra épülő kampányfilmek (Tartsd életben!, 2015, Nekünk sokat számít, 2017, Ne parázz, sokkolj!, 2020) hatását abban is mérjük, hogy több dokumentált esetben is közvetlenül ezek a filmek segítettek az életmentőknek.

Az idén elnyert két újabb Effie-díj számunkra megerősítés: helyes volt az a stratégia, amelyben a társadalmi hasznosság elvét, az edukációs célt és az adománygyűjtést kapcsoltuk össze.

 

Az Effie-ről

A marketing-Oscarnak is nevezett Effie-t 1968 óta a világ több mint 50 országában osztják ki évente. A díj nevében a hatékonyság angol megfelelője, az efficiency kifejezés jelenik meg. Magyarországon, amely 2002-ben csatlakozott az Effie-hez, a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége közösen szervezi a megmérettetést. A cél olyan sikeres marketing-kommunikációs megoldások felkutatása és elismerése, amelyek az adott piaci közegben bizonyítottan teljesítették a célkitűzéseiket, maximálisan beváltva a hozzájuk fűzött reményeket.

A lebonyolítás és zsűrizés mindenütt a világon azonos rendszerben történik, a New York-i székhelyű Effie Worldwide sztenderdjei alapján. A számokkal, adatokkal, pontos esettanulmánnyal alátámasztott pályázatokat többlépcsős folyamatban, közel 100 zsűritag értékeli és a szempontjaik között a kreatív megoldás minősége is nagy súllyal szerepel. A hazai díjkiosztóra december 14-én, online esemény keretében került sor, először a díj történetében.