2015. október 15. Fb Sharing

A 14. magyar Effie díjátadó gálaesten első alkalommal kapott Arany Effie-t az Országos Mentőszolgálat Alapítvány. Bala és gengszterei a társadalmi célú kampányok kategóriájában nyerték el a reklámszakma Oscar-díját azzal, ahogyan az országot tanították újraéleszteni.

Az idei versenyen a már szokott módon újabb rekordot döntött a nevezések száma, a 152 pályázó több kategóriában indulhatott (két új versenyszámot írtak ki idén) és többen, idén már 96-an jutottak döntőbe, azaz shortlistre közülük. Az odaítélt díjak száma azonban ha csak kis mértékben is, de visszaesett, a tavalyi 53 helyett idén csak 51 Effie szobrocskát osztottak ki a Vígadóban rendezett október 9-ei gálaesten.

A tavalyihoz hasonlóan idén is 5 díjat vihettek haza a civilszervezetek, jellemzően a társadalmi célú kampányok részére kiírt kategóriákban érve el sikereiket. Kivétel a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, mely az első alkalommal idén meghirdetett „klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok” kategóriában is díjat kapott a „Nekem is fáj – Kampány a nők elleni erőszak ellen” című pályaművével. A legtöbb civil Effie 2013-ban talált gazdára, akkor 8 szobrocskát kaptak nonprofit pályázók, viszont még soha nem sikerült ennyi aranyat megszerezni civil kampányokkal, 2015-ben az 5 díjból ugyanis 4 arany.

Idén első alkalommal jutott Arany Effie-hez az Országos Mentőszolgálat Alapítvány. A rangos elismerést a 2 milliós nézettséget is túlszárnyaló, és ezzel új rekordot felállító „Tartsd életben!” újraélesztési kisfilmmel érdemelték ki. Az OMSZA életében ez a harmadik Effie immár, ügynökségként mindhárom esetben a Human Dialogot jegyezve. A Human Dialog így 8-ra bővítette az ügyfeleivel közösen elnyert Effie-díjak számát. Míg a „Tartsd életben!” elsősorban edukatív, ismeretterjesztő, kommunikációs célokat szolgált, addig az OMSZA-val 2013-ban elnyert bronz kivételesnek tekinthető abban az értelemben, hogy mindeddig ez volt az egyetlen, valódi fundraising, azaz adományszervező célú TCR kampány a magyar Effie-díjak történetében.

 

 

Az Effie-díjról

Az Effie a reklámkampányok értékelésekor és elismerésekor nemcsak a kreativitást díjazza, hanem a marketing és reklámcélok megvalósítását, a hatékonyságot és az eredményességet is. A New York-i Amerikai Marketing Szövetség 1968-ban alapított, a maga nemében egyedülálló díja a kommunikációs szakma egyik legnagyobb elismerése, szerte a világon több mint 40 országban hirdetik meg.